Mire jó az adat?
Kedves olvasó!
Te tudod, hogy mire jó az adat? Vagy hogy miért fontos a minőségbiztosítás szempontjából?
Szinte minden rendszer működése, beleértve a minőségbiztosítást is, adatok elemzésén alapszik. Csak képzeljük el, ha a valós idejű adat felhasználás révén azonnal be tudjuk azonosítani a folyamatban rejlő hibákat, akkor mennyi időt és költséget tudunk spórolni.
Nemrég olvastam egy elemzést az adatvezérelt vállalkozások alakulásáról és a Mckinsey 2025-re az alábbi jóslatokba bocsátkozott:
1) Az adatok minden döntésbe, interakcióba és folyamatba beágyazódnak.
Ma még csak a felelős döntéshozók kiváltsága, így elég hosszadalmas még mindig egy-egy probléma megoldása. Míg 2025-ig szinte minden alkalmazott számára elérhetőek lesznek az adatok, amit rendszeresen is fel tudnak használni. Ezáltal nagyobb mértékben lehet automatizálni az alapvető napi tevékenységet, nő az innovatív adat felhasználási technikák felhasználása. Valamint gyorsabban rendelkezésre állnak megfelelő adatok a döntéshozók számára, hiszen az adatokat már feldolgozzák és egyfajta előszűrés fog történni.
2) Az adatok feldolgozása és továbbítás valós időben fog történni.
Ma már részesei vagyunk annak, hogy rengeteg adatot gyűjtünk különböző rendszerek segítségével, azonban csak a töredékét dolgozzuk fel. Egy-egy elemzéshez vagy kiértékeléshez a számítások bonyolultsága miatt még mindig sok idő szükséges. Ez gátolja a valós idejű felhasználást. Míg 2025-ig a technológia, úgy mint a felhőalapú és hálózatba kapcsolt adat gyűjtés, továbbítás és elemzések fejlődésének köszönhetően jelentősen fog felgyorsulni a valós idejű adat felhasználás.
3) Az adat mint termék jelenik meg.
Ma a szervezetekben az adatokat szabványok, szabályok és különböző utasítások alapján vezérlik. Az adatoknak gyakran nincs is tulajdonosa, aki frissíthetné, karbantartaná, stb. A tárolásuk nem egyszer duplikálva, szerteágazva történik és így nehezen hozzáférhető, vagy körülményes megtalálni. Míg 2025-ig az adat, mint eszköz termékként van rendszerezve és különböző csapatok által támogatva, hogy az adatok biztonságos kezelése is megvalósulhasson. Ennek köszönhetően az adatokhoz belsőleg és külsőleg is egyaránt hozzá lehet férni. Persze megfelelő ellenszolgáltatás révén. Nagy előnye, hogy olyan megoldásokat kínálnak, ami által könnyebben és többszörösen használhatóak fel az adatok.
4) Értékteremtéssel bővül az adatkezelők szerepe.
Mai adatkezelők elsősorban a szabályok és eljárások kidolgozásáért, valamint nyomon követéséért felelősek. Azonban 2025-ig ezen kívül a szervezet egyes csapataival együttműködve felelősek az adatok új felhasználási módjainak kidolgozásáért.
5) Adatkezelés prioritása és az adatvédelem automatizálása a biztonság és rugalmasság érdekében.
Ma még erősen manuális folyamat az adataink védelme és kezelése. Ezáltal nagy a hibák lehetősége, hosszúak a folyamatos és egy esetleges adathiba megtalálása és helyreállítása is időigényes. Míg 2025-ig előre meghatározott "szkriptek" segítségével kezelik és automatizálják az adatszolgáltatást. Így a felhasználók biztonságosan hozzáférhetnek az adatokhoz. Az automatizálásnak és a rendszeres biztonsági mentéseknek köszönhetően, az adat hibák megállapítása és helyreállítása gyorsabban történik. Az AI eszközök használatával az adatok felhasználása hatékonyabbá válik, az új technológiában rejlő kockázatok csökkennek.
FELKELTETTE ÉRDEKLŐDÉSÉT?

Szeretne ajánlatot kérni? Vagy csak egyszerűen kérdései vannak amire szeretne megoldást találni?
Keressen bátran elérhetőségeimen!